maandag 14 november 2011

Zorg kosten en crisis!

Vanmorgen kwam ik het volgende artikel tegen; http://www.telegraaf.nl/binnenland/10917626/__Kosten_diabetes_stijgen__.html?p=19,3

De laatste tijd lezen we allemaal alleen maar dit soort berichten. Alles wordt duurder, de kosten stijgen en wij mogen het betalen. Wat ik persoonlijk enorm slecht vind, is dat de regering weinig tot niets wilt doen aan preventie.

Er zijn natuurlijk allerlei oorzaken voor diabetes, maar... een grote oorzaak is het hebben van overgewicht. De percentages van mensen met overgewicht stijgen alleen maar, waardoor er dus nog meer mensen diabetes zullen ontwikkelen in de toekomst. En hoewel de regering goed op weg was, wordt volgend jaar een bezoek aan de diëtist of de gewichtsconsulente niet meer vergoed uit de basisverzekering. Dat is natuurlijk vragen om problemen en ik voorspel dat de kosten alleen maar meer zullen gaan stijgen.

Hierdoor gaan de zorg kosten ook alleen maar omhoog, terwijl we (als we de nieuwsberichten moeten geloven) in een nieuwe financiële crisis zijn aanbeland. Dat wordt dus besparen!

Sommige kosten vind ik ook echt belachelijk, ze worden berekend, gewoon omdat het kan. Een afspraak bij een diëtist is dan misschien voor 1 keer leuk, maar daarna al niet meer te betalen. In mijn eigen praktijk hou ik de kosten laag, waardoor mijn prijzen ook laag zijn. Hierdoor kan ik iedereen helpen, als cliënten vaker terugkomen, zorg ik ervoor dat ze korting krijgen. Daarnaast vind ik het persoonlijk begeleiden en het persoonlijk beantwoorden van de mails heel erg belangrijk. Hierdoor krijgen de cliënten het gevoel dat ze gehoord worden en ik er voor ze ben.

Als je soms ziet hoeveel je moet betalen voor een beginpakket met shakes en maaltijdvervangers... Pff... daar wordt zoveel aan verdiend!

Overgewicht heeft naast diabetes nog veel meer gezondheidsrisico's. Zorg daarom gewoon dat je een gezond gewicht hebt en behoudt, met of zonder hulp!


Daarnaast nog een kleine notitie over Obese, ik heb gisteren uiteraard weer gekeken! In een eerder blogje was ik benieuwd wat er met deze mensen gebeurd als de camera's en begeleiding weg zijn, nou begreep ik gisteren dat ze over een jaar weer gaan kijken hoe deze mensen ervoor staan! Hartstikke goed! Volgende week begint Obese USA, dat wordt vast een stukje heftiger! Ik ga weer kijken :-)