donderdag 3 november 2011

Het nationaal schoolontbijt

Deze week is het nationale schoolontbijt! Hartstikke goed naar mijn mening, want ontbijten is de beste start van de dag. Ik kan mij nog herinneren dat dit vroeger ook al gedaan werd, we mochten toen in pyjama naar school! Super spannend was dat!

Wil je meer informatie over het schoolontbijt? http://www.schoolontbijt.nl/

Waarom is ontbijten nou zo belangrijk? Je moet je bedenken dat je de gehele nacht niets hebt gegeten, en je lichaam dus in ruststand zit. Door te ontbijten breng je alles weer op gang en gaat je lichaam aan het werk. Dit is de belangrijkste reden, daarom raad ik mijn cliƫnten ook altijd aan om goed te ontbijten. Je krijgt hierdoor geen overgewicht, omdat je lichaam gelijk aan de gang gaat!

Vooral voor kinderen in de groei is dit dus belangrijk. Het verbaasd mij dan ook dat enorm veel kinderen niet ontbijten, omdat er bijvoorbeeld geen tijd is! Nu begrijp ik heel goed dat kinderen vaak niet de makkelijkste eters zijn, maar in ieder geval iets eten is al beter dan niets! Het is natuurlijk ook belachelijk dat dit dan vanuit de school geregeld wordt, maar toch vind ik het een goed initiatief. Misschien zijn er toch kinderen die hun ouders erop wijzen dat ze goed moeten ontbijten!

Ontbijt jij elke dag?! En zo niet, waarom niet? Geen tijd is tegenwoordig een veelvoorkomende smoes, maar je hebt tegenwoordig ook zoveel drinkontbijtjes, dat dit echt geen goede smoes meer is! Neem er gewoon de tijd voor en ontbijt gezond!