maandag 28 november 2011

Nederlander steeds dikker

Gisteren kwam ik het volgende nieuwsbericht tegen; Nederlander steeds dikker

Uiteraard is al langer bekend dat Amerikanen het dikst zijn, maar het verbaasd mij toch dat 12 procent van de Nederlanders kampt met ernstig overgewicht, dat is dus 1 op de 10 mensen!

Daarnaast weten we natuurlijk al langer dan meer dan de helft van de volwassen Nederlanders kampt met overgewicht en dat is dan al 1 op de 2.

Hoe kan het toch dat dit zo explosief toeneemt?! We hebben het natuurlijk niet slecht, ook al zitten we middenin een nieuwe crisis. Een goed moment dus om te besparen op overbodige dingen, en chips, snoep en koekjes horen daar toch ook bij?! Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die dit dagelijks allemaal eten, maar toch zie ik regelmatig overvolle karren met "overbodige" etenswaren bij de supermarkt.

Japan en Zuid Korea, hebben de minste mensen met overgewicht, zou het dan toch door het eten komen?! Want ook in Japan en Zuid Korea wordt er chips verkocht.

Ik hoop dat we het aantal mensen met overgewicht en ernstig overgewicht weer naar beneden kunnen krijgen. En... ik kan het niet vaak genoeg zeggen, als je zelf overgewicht hebt, doe er dan iets aan! Als je niet tevreden bent met je lijf en uitstraling, doe er dan iets aan!

Alleen jij kunt je leven veranderen, er is niemand anders die dat voor je doet!

Aangezien er in Amerika zoveel mensen met ernstig overgewicht zijn, is het programma Obese USA misschien wel zo populair. Ik heb gisteravond helaas niet gekeken, jij wel?!