donderdag 17 november 2011

Gezond eten belangrijker?

Op internet staat het vol met interessante nieuwsberichten; deze vond ik vandaag;
http://www.telegraaf.nl/vrouw/gezond_leven/10938834/__Gezond_eten_steeds_belangrijker__.html

Wat een goed nieuws dat mensen toch graag gezonder willen eten! Wat mij verbaasd is dat er in het bericht wordt verteld dat veel mensen niet weten hoe ze gezonder kunnen eten.

De laatste jaren is er enorm veel verbeterd aan de informatie die gegeven wordt. Je hebt tegenwoordig de televisieprogramma's, tijdschriften, light producten en noem maar op. Daarnaast hoop ik persoonlijk natuurlijk dat je via mijn blog veel hebt. Ik probeer de blog vooral informatief te houden, zodat het interessant blijft en leuk blijft om elke keer weer te lezen. Mocht je trouwens iets missen, of ideeën hebben, laat het mij dan weten op het inmiddels bekende mailadres; info@afvallenmetdoortje.nl

maar even terug naar het bericht. 41% wilt dus graag gezonder gaan eten. Als je echt goede informatie zoekt, ga dan eens langs bij een gewichtsconsulent of diëtist, vaak kan diegene je in een aantal afspraken een paar goede tips en handvaten aanreiken, waarmee je dan zelf aan de slag kunt. Daarnaast lees is dat consumenten het ook belangrijk vinden dat kant en klaar maaltijden etc. gezonder worden. Mijn tip is; eet zo min mogelijk kant en klaar. Je hebt zoveel makkelijke recepten waardoor je met verse ingrediënten   in nog geen 30 minuten een maaltijd op tafel kunt zetten. Kook desnoods voor meerdere personen en vries wat porties in, het hoeft echt niet veel tijd te kosten!

Kant en klaar producten zullen altijd anders zijn, er moeten wel toevoegingen bij om de ingrediënten goed te houden totdat jij het gaat eten. Dus.... speur eens op internet, verdiep je in gezond eten en kook met plezier. Zelfs de mensen die bijna niet kunnen koken, kunnen op zoek gaan naar een kookcursus, hartstikke leuk en leerzaam! Gezond eten kun je zelf!