vrijdag 11 november 2011

Sint Maarten!

11 November is de dag.... Het is weer Sint Maarten, een hartstikke leuk kinderfeest.

Volgens mij doen steeds minder mensen mee, maar ik blijf het wel een leuk feest vinden!
Als gewichtsconsulente wil ik natuurlijk graag weten wat jullie aan de kinderen meegeven als jullie meedoen?! Ik weet dat fruit het beste is, maar wat een teleurstelling vond ik het vroeger als ik een mandarijn meekreeg! Daarom heb ik zelf gewoon wat snoep in huis gehaald, ik ben benieuwd hoe druk het wordt.

Toen ik dus zelf nog meeliep, hadden we allemaal aan het eind van de avond een grote zak vol met snoepjes (en een paar mandarijnen!) De mandarijnen verdwenen snel op de fruitschaal en die kregen we alsnog te eten van mijn ouders. Wij kregen thuis allemaal een eigen "snoeptrommel" waar al het snoep inging, en elke dag mochten we dan een snoepje (of soms zelfs twee) kiezen! Hierdoor deden we natuurlijk hartstikke lang met al dat snoep, maar dat betekende alleen maar nog meer napret.

Ik vind het echt een oer-Hollands feest, en vind het jammer dat het steeds minder (lijkt) te worden! Ik sta vanavond klaar met de snoepbak :-) En jij?