zaterdag 17 december 2011

Van sporten wordt je slimmer?!?!???

Ik kwam vanmorgen een toch wat opmerkelijk artikel tegen;
http://www.nu.nl/gezondheid/2695213/sportieve-jongeren-beter-school.html

Zelf zou het mij weinig uitmaken als mijn zoon of dochter vmbo of vwo doet, als hij/zij maar gelukkig is, daarom vind ik het best een interessant bericht, maar verder kan niemand hier iets mee volgens mij!

Sporten is natuurlijk altijd goed. Ik mocht vroeger altijd 1 sport uitkiezen en ik vond zoveel leuk, dat het elk jaar wel veranderde.... zo heb ik op jazzballet, atletiek, judo en op de sportschool gezeten. Natuurlijk deed ik ook mee met het schoolvoetbal. ;-)

Ik zou ouders dus eerder aanraden om hun kinderen te motiveren om een sport te kiezen voor het feit dat het gezond is, leuk is en je ook nog veel dingen leert. Maar niet omdat je zoon of dochter dan een hoger niveau kunt behalen...

Zoals ik al eens eerder schreef, worden kinderen tegenwoordig alleen maar eerder dikker. De kans op overgewicht op latere leeftijd is dan enorm groot. Dit kan veel vervelende dingen met zich meebrengen;
- pesten, onzekerheid, sociale isolatie etc.
Natuurlijk hebben kinderen nu veel computers en spelen ze misschien veel liever binnen, maar buiten spelen is ook nooit weg! Probeer het een beetje in de hand te houden en af te wisselen.

Je kinderen zullen je niet alles in dank afnemen.... want ik weet zelf nog dat ik naar de middelbare school ging, op ongeveer 15-20 min. fietsen. En ik moest al-tijd op de fiets! Als het regende, kreeg ik een regenpak aan. In de 4 jaar tijd dat ik op deze school heb gezeten, ben ik misschien 4 of 5 keer met de bus naar school gegaan..... en zelfs met mij is ook alles goed gekomen :-)