maandag 5 december 2011

Iets teveel van het goede....


Gisteren hebben wij ons sinterklaasfeest gevierd met een leuk en spannend sinterklaasspel! Het was enorm leuk. Ik ben erachter gekomen dat, als je de gastvrouw bent van een sinterklaasavond, dat je verwend wordt! Iedereen neemt een kleinigheidje (in ons geval chocoladeletter) voor je mee.

Hierdoor hebben wij samen wel 10 (!!!) chocoladeletters gekregen. En het snoepgoed dat over is, blijft hier ook achter. Hoe moeten we daarmee omgaan?! Ten eerste hoeven we de komende weken geen snoepjes, koekjes en ander spul mee te nemen uit de supermarkt. Ik koop dit soort spul al zo min mogelijk, maar je wilt vaak toch iets in huis hebben voor eventuele visite. (Al moet ik bekennen, dat ik soms ook met lege handen sta als er ineens onverwachts visite is) 

De chocoladeletters belanden dus ook in de kast. We nemen misschien elke dag een klein stukje, en verder serveren we ze in stukjes aan de visite. Zo zijn ze tegen de pasen wel op ;-) 

Zoals ik zaterdag ook al schreef, regent het. Het lijkt alsof de herfst nu pas is begonnen. Na dit drukke weekend, wil ik deze week graag elke dag even wandelen buiten. Even in beweging komen en de conditie op peil houden. Ik hoop dat ik met dit slechte weer de motivatie kan vinden, maar ik ga ervoor!! 

Vorige week zondag had ik enthousiast Obese USA opgenomen, helaas was er iets misgegaan! De aflevering stond er niet op. :-( Gisteravond zorgde ik er dus voor dat, toen de visite weg was, ik helemaal klaar zat voor de buis. Helaas was er helemaal geen Obese USA! Is het verplaatst naar een andere dag?! Ik ga het eens even uitzoeken.