donderdag 29 december 2011

Jaloers op slankere vriendin?!

Op internet vond ik vandaag het volgende artikel;
http://www.nu.nl/vrouw/2703550/vrouwen-jaloers-slankere-vriendinnen.html

Een heel apart artikel in mijn ogen, want ik heb er nooit zo tegenaan gekeken. Je weet namelijk nooit of iemand gelukkig is. Ik ken ook veel mensen die flink zijn afgevallen, maar zich uiteindelijk niet mooier vinden dan in de tijd dat zij overgewicht hadden.

Mensen met overgewicht, of gewoon met wat kilo's teveel, zien vaak een rooskleurige wereld als de kilo's eraf zijn, maar vaak is de realiteit een stukje anders. Soms zijn ze uiteindelijk nog niet tevreden met hun buik/ bovenbenen etc. Ik vertel mijn cliƫnten altijd dat ze doelen moeten stellen, maar ik vertel ze ook dat het uiteindelijk het belangrijkste is hoe zij zich in hun lichaam voelen.

Als je in de spiegel kijkt, moet je tevreden zijn met hetgeen dat je ziet. Zodra dit niet het geval is, dan moet je daar iets aan doen! De enige die dit kan veranderen ben jijzelf. Zodra je wel weer tevreden bent met hetgeen dat je in de spiegel zit, dan zit je goed.

Onthou dus dat het niet gaat om;
* Hoe anderen mensen jou zien, of zouden kunnen zien
* Hoe je vriendinnen, moeder, ooms, broers etc. eruit zien
* Wat anderen vinden dat jij moet veranderen aan jezelf
* Wat anderen vertellen of hoe ze naar je kijken

Jij hebt het lichaam dat je hebt en als je daar tevreden mee bent, straal je dit ook uit. Natuurlijk is het goed om je lichaam zo gezond mogelijk te "onderhouden" maar sla hier niet in door.
Geen jaloezie, gewoon je eigen koers varen!