zondag 11 december 2011

Lezersvraag;

Dit weekend ontving ik weer een mail met een lezersvraag;

Hallo Doortje,

ik lees je leuke blog.
Ik heb een vraag, misschien kun je me helpen.
Ik wil graag afvallen, af en toe even heel streng voor mezelf dan lukt dit ook, maar... dat hou ik niet vol.
Nu sport ik minstens 4 keer per week, (Slim en fit , bodyattack en fitness) ik verwachtte meer spiermassa te krijgen (waardoor je makkelijker op gewicht blijft) maar dat lukt niet.
Is er iets wat ik anders moet doen? Iets speciaals eten na het sporten of ???

Ik wacht je reactie af,

Groet, Carla 

Ik gaf Carla het volgende antwoord;
Hoi Carla,

Bedankt voor je leuke reactie! Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt; 

Het heel streng afvallen, raad ik zeker af! Je schrijft dat het inderdaad eventjes helpt, maar je kunt dit nooit lang volhouden! Probeer gewoon gezond te eten, hierdoor blijft je stofwisseling werken. Bij een streng dieet, stopt je stofwisseling gewoon met werken, waardoor je twee keer zo snel weer aankomt als je weer normaal gaat eten. (al dan niet sneller) 

Ga dus op zoek naar de mogelijkheden om gewoon gezond te eten. De weekmenu's kunnen je hierbij natuurlijk helpen, maar er zijn meer mogelijkheden, dus zoek de beste op! 

4 keer sporten vind ik ook erg veel, hou je dit wel vol?! Je moet je ook bedenken dat het opbouwen van spiermassa eventjes duurt, dus als je net bent begonnen met sporten, kun je het gewoon even de tijd geven. En zoals gezegd, blijf goed eten! Bij 4 keer sporten in de week heb je veel extra voedingsstoffen nodig! Dus je mag dan ook best iets meer eten. Als het maar de gezonde keuzes zijn. 

En hou dit vol! 4 keer sporten in de week vind ik echt een prestatie! 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Als je het goed vind, wil ik je vraag (met jouw toestemming) graag op de weblog plaatsen, zodat andere lezers er ook weer iets van leren. Ga je daarmee akkoord?! 

Veel succes en je kunt het!

Met vriendelijke groet,

Doortje Bogerd

Ik hoop dat andere lezers ook wat aan het antwoord hebben! Heb je zelf een vraag? Je kunt hem altijd even stellen via de e-mail (info@afvallenmetdoortje.nl)