woensdag 14 december 2011

Heerlijk recept!

Gisteren heb ik een heerlijke Lasagne gemaakt met geroosterde paprika, het recept vind je op de site van de AH; http://www.ah.nl/recepten/recept?id=661520

Ik ben zelf dol op recepten uitproberen, niet elke maandag aardappels, groente, vlees, maar gewoon kijken wat de week brengt. Op de dagen die bij ons wat rustiger zijn, zoek ik dus vrolijk in receptenboeken en op internet.

Niet alle recepten die ik tegenkom zijn enorm gezond. Als je het bovenstaande recept leest, zie je bijv. dat er 600 kcal per portie in zit, ik wil altijd graag dat mijn cliënten maximaal 500 kcal met de avondmaaltijd binnenkrijgen. Maar.... er is een truc!

Ik kijk bij recepten altijd hoe je het kcal aantal naar beneden kunt krijgen, als we het over de Lasagne hebben, kun je de volgende dingen doen;
- Half om half gehakt veranderen in mager gehakt
- iets minder lasagnebladen gebruiken (dit heb ik gisteren ook gedaan, omdat ik die 250 gr. gewoon niet kwijt kon in de schaal)
- de mozzarella vervangen door 20+ kaas

Als je op deze manier naar recepten kijkt, hoef je dus niet te diëten, je kunt alles blijven eten, alleen misschien in de aangepaste versie of een kleinere portie.

Eet Smakelijk!