woensdag 28 december 2011

Je echte leeftijd

Gisteren keek ik een stukje van Dr. Oz, de nieuwe middagshow op rtl.4,  In het stukje dat ik gezien heb, hadden ze het over je echte leeftijd. Dit is een graadmeter die aangeeft hoe gezond je levensstijl is. Als je echte leeftijd hoger is dan je biologische leeftijd, dan zijn er verbeter punten, maar als je echte leeftijd lager is dan je biologische leeftijd, dan ben je goed bezig!

In Nederland is er een televisieprogramma geweest op rtl.4 en soms komt dit programma ook nog langs op sbs6. De website is nog online, kijk maar eens op; www.jeechteleeftijd.nl
Het leukste aan deze site is, dat je zelf ook de test kunt doen om te zien of je levensstijl gezond is! Zeker een aanrader!

Je krijgt daarbij nuttige tips en tricks om je levensstijl te verbeteren. De meeste mensen hebben een hogere echte leeftijd dan hun biologische leeftijd, zodra je dit weet, kun je ermee aan de slag.

Ik heb ooit van een client de volgende vraag gehad; Zij vertelde mij dat ze bijna nooit dikkere oude mensen ziet lopen, ze vroeg mij of ik wist hoe dit toch kwam.

Het antwoord was best confronterend; Mensen met overgewicht overlijden vaak vroegtijdig. Er zitten zoveel risico's aan het hebben van overgewicht, dat veel van deze groep mensen gewoonweg niet oud wordt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, dat realiseer ik mij absoluut, maar ik realiseer mij ook altijd dat er veel mensen een stuk ouder hadden kunnen worden!

Mijn tip van vandaag is dus; Ga eens naar de site en bereken je echte leeftijd! Succes :-)