vrijdag 2 december 2011

Sinterklaasweekend

Het Sinterklaasweekend staat voor de deur. Het is maandagavond pas 5 December, maar volgens mij komt Sinterklaas bij heel veel gezinnen dit weekend langs.

Ik heb al eerder geblogd over de hoeveelheid kcal in het sinterklaassnoepgoed, dus je weet al dat je daarmee moet oppassen. Daarnaast wordt het een regenachtig weekend (gelukkig geen stormachtig weekend meer) dus lekker buiten wandelen wordt het waarschijnlijk ook niet.

Ik vind Sinterklaas een enorm leuk feest, lekker Hollands, het past bij onze cultuur. Ik verbaas mij er wel over hoeveel snoepgoed er in huis wordt gehaald voor 1 middag. Vaak wordt alles nog opgegeten in de weken erna en voor je het weet zitten we aan de kerstkransjes en oliebollen. ;-)

Daarom pas ik zelf altijd wel een beetje op. Wij vieren het dit jaar bij ons thuis, dus de organisatie ligt in mijn handen. Ik heb uiteraard wel lekker wat snoepgoed gekocht en voor in de namiddag komen er ook wat zoutjes op tafel. Na dit alles, heb ik een heerlijk (lichte!) soep gepland. Weinig kcal, dus dat heft elkaar dan hopelijk een beetje op. Van ons hoeft het allemaal niet zo veel. Als we ook nog zouden gaan gourmetten, plof ik aan het eind van de dag uit elkaar!!

Heb jij al dingen verzonnen om de schade te beperken? Of ga je gewoon lekker genieten van alles wat er komen gaat?!

In ieder geval, alvast een heel fijn weekend!