zaterdag 14 januari 2012

Verkouden...

Als we het over gezondheid hebben, dan kunnen we het natuurlijk ook over verkoudheid/ griep hebben. In December liep iedereen om mij heen te snotteren... Toen ben ik wel eventjes verkouden geweest, maar dit zette gelukkig niet door!

En alhoewel ik meestal binnen werk, kun je toch niet voorkomen dat je met verschillende mensen in aanraking komt, en nu ben ik dus aan de beurt. Toen ik vanmorgen wakker werd, zat mijn hoofd vol en deed mijn keel pijn, daarna kwam nog eventjes een hoestbui.... :(

Ik probeer uiteraard altijd te voorkomen om ziek te worden, dan kunnen we denken aan een verkoudheid, maar ook andere ziektes kun je voorkomen door gezond te leven. Zoals je ziet, heb je nooit garantie dat je het dan niet krijgt, maar wat kun je globaal doen?!

* Zorg dat je de juiste vitamines binnenkrijgt. Eet je porties groenten en fruit en wissel af.
* Zorg voor voldoende beweging.
* Drink veel, bijvoorbeeld water en thee, zodat een beginnend virus snel weer je lichaam uitkan.
* Slaap voldoende, slaap is bijna altijd goed bij ziekte.
Natuurlijk zijn er ook vaak wondermiddeltjes, zoals vitaminenpilletjes, maar zolang je gezond eet en gezond leeft, hoef je deze niet te slikken, vaak krijg je dan al voldoende binnen.

Als je eenmaal verkouden bent, is het goed om goed uit te zieken, lekker je bed in en veel rusten en slapen. Daarnaast kun je bij keelpijn en hoest, veel warme dranken drinken, zoals thee.

Ik ga mijn eigen adviezen dus maar eens opvolgen en hopen dat ik er snel vanaf ben!
Fijn weekend!