donderdag 5 januari 2012

Help! Ons kind is te dik

Vanaf gisteravond weer te zien op rtl.4 Help, ons kind is te dik!
Ik had gisteren nog een aantal afspraken, maar gelukkig kon ik nog net op tijd voor de tv springen om te gaan kijken. Vorig seizoen vond ik erg interessant, dus eigenlijk wilde ik niks missen.

Helaas vond ik de eerste aflevering wat tegenvallen. Het was een briljant voorbeeld van een moeder die liever niet meewerkte, dan dat ze enorm gemotiveerd was! Enige tijd irriteerde ik mij ook verschrikkelijk aan de moeder in kwestie, maar laten we eerlijk blijven, iedereen is zoals hij of zij is.

Ik vond het eigenlijk heel raar dat dit meisje van 13 (Nora) zo vaak alleen thuis was, ook de avondmaaltijd schoot er vaak bij in omdat moeders laat thuis was van haar werk. Natuurlijk begrijpt iedereen wel dat het als alleenstaande moeder hard werken is, maar je kind alle verantwoordelijkheid geven over haar gewicht en de taak om jouw wijntje neer te zetten als je thuiskomt, vond ik een beetje teveel van het goede.

Met Nora ging het uiteindelijk gelukkig erg goed en ik hoop dat dit zo blijft. Door het sporten en gezonder eten viel ze in totaal 8 kilo af in de beginfase, hartstikke knap!! En eigenlijk dubbel zo knap als je er een beetje alleen voor staat.

Ik blijf het programma wel weer volgen, ook al vind ik dat de ouders vaak hun kop in het zand stoppen, een kind wat minderjarig is, is vaak niet zelf verantwoordelijk voor zijn/haar overgewicht, hierbij is een grote taak van de ouders weggelegd. Ik ben benieuwd naar de volgende afleveringen!