donderdag 26 januari 2012

Opmeten... de spiegel verteld je alles!

Tegenwoordig zijn er enorm veel trucjes om te meten of je "gezond" bent. En of je een gezond gewicht hebt. Deze meetmethodes zijn makkelijk en ik, als gewichtsconsulente gebruik ze dan ook regelmatig.

Laatst had ik een afspraak met een nieuwe client, zijn gewicht was goed voor zijn lengte en hij at over het algemeen gezond. Toch wilde hij graag iets afvallen rond zijn middel. Afvallen op 1 bepaalde plaats is bijna onmogelijk, met bepaalde oefeningen in de sportschool kun je ver komen, maar over het algemeen gaat het vet er bij het afvallen eerst  bij de "verkeerde" gebieden af.

We hebben afgesproken om toch ons best te doen een aantal kilo's eraf te krijgen en met veel buikspier oefeningen te proberen zijn middel iets minder te laten worden.

Zijn gewicht was gezond, maar zat tegen overgewicht aan, uiteraard heb ik hier rekening mee gehouden. Als iemand op het randje zit van ondergewicht, zou ik nooit adviseren om wat kilo's af te vallen!

Nu zijn we een aantal maanden verder. De kilo's gingen er langzaam af, want hij heeft meer spiermassa gekregen! Uiteindelijk heb ik hem voor de spiegel gezet en gevraagd of hij tevreden was. Want je kunt nog zoveel meten, als je tevreden bent met je spiegelbeeld, dan heb je alles bereikt wat je kunt bereiken!