woensdag 11 januari 2012

I used to be fat

Via een kennis werd ik gewezen op het programma "I used to be fat" te zien op MTV, ik kijk enorm veel programma's die te maken hebben met afvallen, diƫten etc. Je ziet ook steeds meer programma's op tv verschijnen (misschien omdat het steeds meer leeft?!) maar vanuit professioneel en ook vanuit persoonlijk perspectief probeer ik zoveel mogelijk van dit soort programma's te volgen.

Op de site van MTV kon ik al een aantal afleveringen terugkijken, in het kort gaat het programma over jongeren die klaar zijn op de middelbare school en na de zomer gaan studeren. De jongeren hebben overgewicht en gaan in de zomer proberen zoveel mogelijk af te vallen, meestal hebben ze ongeveer 80-85 dagen om hun zelf bedachte doel te halen. De doelen lopen erg uiteen, de ene dame wilt 30 kilo afvallen en de andere dame 20. Dat is natuurlijk wel een verschil en erg veel! Maar... ze worden heel goed begeleid. Ze krijgen een persoonlijke coach die ze helpt met hun eetgewoonten, maar ze ook afbeult in de sportschool! (Je moet ook wel echt flink sporten als je in korte tijd zoveel kilo's wilt kwijtraken)

Nog steeds vind ik dat je beter ongeveer 1 kilo per week kunt afvallen, maar... als deze jongeren goed begeleid worden, ook nadat het programma is afgelopen, dan is het weer een ander verhaal.

Ik vond het al met al een leuk programma, de jongeren veranderen enorm! En in de leeftijd dat je al erg onzeker kunt zijn, is dit geen verkeerd beeld. In America (maar ook in Europa) worden jongeren steeds dikker, dus misschien is het ook wel leuk voor een Nederlands programma?! Je ziet de jongeren echt zelfverzekerder worden en ook hun karakter veranderd mee!

Welke tv programma's die over afvallen etc. gaan kijk jij? Heb je nog een goede tip?!