maandag 16 januari 2012

Groenten en Fruit

Om gezond te leven kan groente en fruit natuurlijk niet ontbreken, het zijn natuurlijke producten zonder toegevoegde stoffen en daarom zijn ze ook zo gezond!

Ik heb weleens van iemand gehoord dat hij geen groenten lust, dat gaat natuurlijk niet op! Er zijn zoveel verschillende soorten groenten (en fruit) met zoveel verschillende smaken, dat het gewoonweg verbazingwekkend zou zijn als je daar he-le-maal niets van lust!

Toch grijpen mensen vaak naar dezelfde soorten. Een appel is bijvoorbeeld handig om mee te nemen, maar je hebt nog zoveel meer keus! Vaak heb je door de drukte van de dag ook minder tijd om genoeg fruit te eten, ik maal dan een aantal fruitsoorten klein met de staafmixer en doe daar wat yoghurt of een klein beetje sap door, en je drinkt het zo leeg, ideaal op drukke dagen!

Om toch eens iets anders te proberen, kun je kijken naar een groenten en fruittas, elke week ontvang je een tas (of je moet hem afhalen) met (meestal) biologische producten van een boer uit de omgeving, dus ook nog eens goed voor het milieu! Elke week zitten er andere dingen in en hierdoor probeer je volgens mij ook sneller weer nieuwe dingen uit. Ik ben nog even aan het twijfelen, want biologisch is best prijzig, en helaas is er nog steeds niet bewezen dat deze producten nou echt "beter" zijn!

Heb jij een abonnement op een groente of fruittas? Laat hier je bevindingen achter, ik ben erg benieuwd!