zaterdag 25 februari 2012

Trap vs. Lift

Gisteren was ik in het ziekenhuis. Nooit erg plezierig en leuk, ik kom er dus zo weinig mogelijk ;-)
Maar... gek genoeg ben ik er toch best vaak te vinden nu ik zwanger ben.

Er moesten een aantal testen gedaan worden, waardoor wij een aantal afdelingen van dichtbij hebben gezien, de hele middag viel mij toch iets op!

De afdeling verloskunde zit bijvoorbeeld op de 2e verdieping. Wij nemen braaf de lift, ik mag dan ruim 40 weken zwanger zijn, een beetje in beweging blijven lijkt mij niet overbodig, toch bleek dat eigenlijk iedereen de lift nam, zelfs als zij weer naar beneden gingen!

Eigenlijk heel raar, dacht ik bij mijzelf... je bent in het ziekenhuis, waar je vaak terecht komt als je gezondheid niet goed is, of je gecontroleerd moet worden omdat er lichamelijke klachten zijn, en toch was er bijna niemand die de trap naar de 2e verdieping nam!

Nou waren er natuurlijk ook mensen in een rolstoel, met kinderwagens of slecht ter been, bij hen is het natuurlijk logisch dat zij de lift pakten, maar waarom de rest van de mensen eigenlijk niet?

Is het gemakzucht? Wordt er niet over nagedacht? Of volgen we gewoon wie er voor ons loopt?!

Het zou waarschijnlijk een stuk rustiger zijn in het ziekenhuis als iedereen de lift zou mijden en lekker zou gaan lopen! Gezond en goed voor je lijf!

Neem jij altijd de lift? Of kies je toch heel bewust voor de trap?!