donderdag 16 februari 2012

Blijf liever single! ;-)

Vanmorgen kwam ik weer een bijzonder artikel tegen;

http://www.nu.nl/vrouw/2741286/vrouwen-worden-dikker-in-vaste-relatie.html
De meeste vrouwen worden dikker als zij een vast relatie krijgen, dat is slecht nieuws voor de dames, maar volgens mij ook heel herkenbaar!

Als je een vaste relatie krijgt ga je vaak niet meer elke week stappen, dit scheelt natuurlijk in de kcal inname (drankjes) maar ook je kcal verbruik (dansen tot je erbij neervalt!)
Dit voorbeeld is natuurlijk een beetje drastisch, maar het komt inderdaad vaak voor dat je liever samen op de bank zit met een lekker pak koekjes of een zak chips erbij.

Het nadeel voor ons dames is dat de heren gemiddeld zo'n 500 kcal meer nodig hebben per dag, dit betekend dat als wij lekker mee eten, wij het wel merken aan ons gewicht en de mannen meestal niet. Erg flauw, maar het is helaas niet anders!

Toch vind ik het wel weer opvallend dat hoeveel sommige vrouwen dan aankomen, ze hebben het in de "ergste" gevallen over 13 kilo! dat is niet niks!

Ik ben zelf ook weleens aangekomen, de eerste keer was toen ik van een "lopend" beroep naar een "zittend" beroep ging. Er zat zo 5 kilo aan! Ik merkte dat ik dus meer beweging moest inpassen in mijn vrije tijd, hierdoor was het snel weer over.

En natuurlijk momenteel in mijn zwangerschap, inmiddels zit er 14 kilo aan, ik geef toe; dit is iets meer dan gemiddeld, maar tijdens een zwangerschap kun je er weinig aan doen (gezond blijven eten is natuurlijk het beste) en ik ga er zeker voor om na de bevalling weer terug te komen op mijn oude gewicht, dus ik maak me geen zorgen!

Ben jij weleens in korte tijd veel aangekomen?! Hoe kwam dat? en heb je het gewicht er weer afgekregen?!