dinsdag 8 januari 2013

Nieuw experiment; touwtje springen!



Steeds vaker hoorde ik van de nieuwe trend; Touwtje springen als work-out.

Touwtje springen doet me vooral denken aan vroeger, toen hadden we nog veel energie en konden we uren rennen/ springen en tikkertje spelen, maar natuurlijk geef ik het eens kans, waarom niet?! 

Sinds 2 weken ben ik dus druk aan het touwtje springen, in de speelgoedwinkel vond ik een mooi touw en verder heb ik alleen muziek nodig met een goede beat. 

En... het is zwaar!! pff... mijn kuiten staan steeds strak van de spierpijn, maar ik zet door en ik merk dat ik het steeds langer volhoudt en dat het steeds makkelijker gaat, daarnaast verbrand ik er flink wat kcal mee, om dit uit te rekenen heb je de volgende som nodig;

per 10 minuten verbruik je 1,4 kcal per kilo lichaamsgewicht. Dat is 0,14 kcal per minuut. Mijn lichaamsgewicht is 55 kg, dus dan verbrand ik;
0,14 (kcal) x 10 (minuten) x 55 (kg. lichaamsgewicht) = 77 kcal. Dat is flink voor 10 minuten, maar daarnaast is 10 minuten touwtje springen is ook echt lang! 

Ik vind het in ieder geval leuk om te doen dus deze workout blijf ik doen! 

Foto van internet